Lugn och mysig ettårsdag ♥...

blev det. Lyxade till det med att vara lediga från jobbet, så vi var hemma nästan hela dagen. Jag var ute och klippte vårt långa gräs på mitt på dagen och sen klippte jag Lukas långa hår och därefter kom svärföräldrarna ut och bjöd på tårta. Mycket smaskigt! Sen fick vi skjuts med dom in till stan, där vi gick på Il forno och vi åt Bruschetta Al Prosciutto Di Parma, Filetto All´Amarone, Agnello All Valpolicella mm.

 

När vi kom hem igen öppnade vi vår bröllopspresent som vi fick av moster, och som vi fick strikta order om att inte öppna förrän vi firade ettårig bröllopsdag, alltså igår. Den innehöll två vackra champagneglas, en flaska champagne och massa lappar med hälsningar, tips, uppmaningar och goda råd från alla våra bröllopsgäster. Såååå himla kul! :-D Det blev en liten tår när vi läste mammas lapp som nu sitter på kylskåpet, men framförallt många skratt. Här följer ett litet urval:

"Ni var så fina idag, ska ni veta"

"Malin & Lukas, Lukas & Malin... det går nästan inte att
säga det ena namnet utan det andra!..."

 

"This is the year of the Babyboom :-)"

 

"Jag ser upp till den fantastiska kärlek
som ni har mellan er. Det är något alldeles särskilt."

 

"Ni två! Det är som att det skulle
vara skrivet i sten. Ni är gjorda för varandra."

 

"... jag har tänkt mycket på ikväll, vad som är skillnad
mellan att vara gift och ogift? Blir man mer kär?
Aja om vi träffas kan ni kanske förklara"

 

"Lyssna på varandra och skratta
även om det känns "pucko"..."

 

"Skaffa barn så att dom kan leka med våra barn!"

 

"Jag tycker verkligen att blickar säger mer än tusen ord.
Era blickar till varandra i kyrkan idag sa allt. Där kunde man
verkligen se hur mycket ni älskar varandra, hur mycket ni
betyder för varandra och hur mycket ni vill dela ert liv
tillsammans med varandra..."

 

"... glöm ej vardagsromantiken. Tex en ros på kudden,
en flaska bubbel på fredagskvällen eller geléhjärtan i jobbväskan"

 

"Ni är fantastiska! Glöm inte att hångla!"

 

♥ ♥ ♥

 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0