En liten bukett till mamma

på hennes Åsa-dag blev det igår. Finns inte så mycket blommor att plocka längre känns det som, får se till att plantera lite mer höstblommande växter så småningom, så i brist på annat så knippsade jag av mina hängpelargoner.

Nu ska jag rensa svamp, för ikväll blir det kantarellsoppa har jag tänkt och det passar ju bra i höstrusket. Var ut i skogen igår och hittade väldigt mycket höskantareller. Blev lite skraj dock, när det brakade till bakom en kulle precis där jag hade varit. Det lät som en älg som sprang iväg med ett brak, i mina öron, men eftersom jag inte såg någon så kan jag inte bekräfta händelsen. I vilket fall så var jag en bit bort från huset och kände mig ganska rädd men ville förstås inte bryta upp från min tänkta leta-kantareller-rutt, så jag tog upp telefonen och pratade med Lukas en stund, och när han inte hade tid att prata längre så ringde jag upp Matilda och därefter Mari tills jag nästan var hemma igen. Så det jag kan konstatera efter min lilla promenad är, att ingen älg påträffades och inte något annat stort och läskigt djur för den delen heller, att det finns rätt gott om svamp just nu, och att comviq har rätt bra täckning mitt ute i skogen tack och lov.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0