Första Advent

Det blåser och spöregnar ute idag, inte så att man tänker att det är första Advent direkt. Vakande ganska trött idag, med en Lukas sovandes på kudden till vänster om mig, och en sovandes Ludde (katten) på kudden till höger om mig. Smög ut ur sovrummet för att inte väcka dom, och gjorde mig lite frukost och satt mig ner i soffan för att njuta av dom sista timmarna av våra gratis kanalplus- kanaler. Sen gjorde jag mig iordning, och åkte iväg till kyrkan för att titta på vår lilla granne i barnkören, och för att få stämma upp i ett skrålande "Hosianna Davids son" pampiga psalmer som bara den på Advent :-)

Snart är det dags för jobb, men imorgon ska jag göra adventsfint här, så det blir lite ordning och reda på saker och ting.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0