Hemma-torsdag

Hade några ärenden till stan imorse och efter det passade jag på att ta en sväng förbi Landqvists Handelsträdgård för att se om dom hade någonting smaskigt, och visst hade dom det ;-) Planen var att leta efter en vinranka, vilket jag hittade. Men det blev betydligt mycket mer... sättpotatis (Amandine, som jag har hört ska vara otroligt god), kryddor av olika slag och fantastiskt fina penséer (dom bästa penséerna i stan).

Så sen har jag pulat ute och i växthuset resten av dagen. Tittade igenom fröförrådet efter mamma och mormor, så nu har jag sått en del här inne. Får se om det kommer upp något så småningom, fröerna var rätt gamla..


Nu sitter dom här "snyggaste i stan" och pryder gravarna på kyrkogården. Det blev riktigt fint, så nu behöver jag inte skämmas.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0