Ömsom vinter ömsom vår


Kunde inte låta bli att köpa lite påskliljor och pärlhyacinter igår när jag var och handlade, man blev ju så glad av det vackra vädret. Så trots att det snöade idag så gjorde jag lite vårfint ute i Ramsta. Hittade en fin och rostig gammal zinkkruka i boden som jag planterade i. Och sen tog jag mig en sväng upp i backen och hämtade några vackra vårkvistar som jag stack ner tillsammans med blommorna.

 

Dom två senaste dagarna har Lukas och jag varit ute i huset och fixat och plockat med saker. Det känns som ett oändligt projekt, för det är så mycket saker överallt. Det är svårt när inte systrarna mina är med, för man vågar inte slänga någonting. Men nu har Lukas och jag tagit ner det mesta och sorterat upp det i grupper så att det ska bli lätt att dela när Mari och Matilda är med nästa gång. Trots att det är sorgligt och jobbigt på många sätt, så är det ändå lite kul ibland för man hittar många roliga, tokiga och gamla saker. Så det är inte bara nackdelar med att mamma och mormor har varit samlare ;)

Åh nu tittar solen fram igen :) Kanske ska ta mig en kvällspromenad efter maten...

 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0