A pretty pretty day

Idag har det varit en riktigt bra dag. Det gick bra på jobbet, kunderna var snälla, det var inte stekande sol hela tiden och vi fick mycket gjort kändes det som. Och till räga på allt så visade det sig att vi hade tagit semester från posten idag också, så jag slapp jobba dubbelt  som jag var inställd på från början.

Kommer hem, och det visar sig att Lukas har fixat massor. Ställt upp sängen i nya sovrummet och flyttat inkontoret där det ska vara. Känns som det är på väg mot någon slags ordning här :-) Underbart!



Så här blev det till slut. Ganska harmoniskt känns det som, här kommer vi nog att sova bra tror jag.

 

Vi fick uppleva något riktigt obehagligt också , så här på kvällskvisten. Har ju stött på enorma getingar, säkerligen bålgetingar vid tre olika tillfällen nu under en månads tid, och vi har misstänkt att dom boar i skorstenen vid braskaminen. Och idag surrade det där inne igen, den här gången var det en vanlig geting. Men så rörde jag på spjället lite och då rasade det ner sju stycken enorma getingar, dock döda som tur var. Så nu eldade vi i braskaminen för att röka ut resten om det skulle vara några kvar, vilket det inte verkade vara. Hmmm... skumt alltså.

 

 

Lägg märke till den normalstora getingen i mitten. I gämförelse är bålgetingarna ENORMA!!!

 

 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0