Tjugondá knut

Har haft en jättebra dag idag. Äntligen ryckte jag upp mig och åkte ut till Ramsta, där jag plockade fram mammas längdskidor och tog mig en tur i skidspåret. Vädret var helt fantastiskt, härligt att få se solen igen, och spåret var inte heller så tokigt, alldeles nygjort med maskin precis bakom husknuten, lyxigt. Skidorna kunde dock ha varit en smula bättre ;) Får se till att fixa bättre valla nästa gång.

Men jag kan tala om att jag inte var helt ensam i spåret. När jag hade åkt en bit in i skogen så springer det helt plötsligt ut en älg ca 50 meter framför mig. Hjärtat stannade till en sekund, fy vad stora dom är alltså. Men han sprang vidare in i skogen, inte ett dugg intresserad av mig, som tur va. Efter den incidenten fick jag upp farten det kan jag lova.

Idag är det redan tjugondedag jul, så man borde väl egentligen dansa ut julen, ta ner alla julstjärnor, adventsljustakar och sånt. Men det får nog vänta lite till. Det är ju så mysigt med ljuset, och granen vill jag inte slänga ut än heller, den barrar ju inte ens. Så allt får nog vänta till måndag, och då hinner ju Vocado se hur ståtlig och fin gran vi har också, eftersom dom kommer hit och repar i helgen. Tur att vi sätter igång igen, jag har verkligen sångabstinens nu :D






Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0