Andra advent

Sitter här som en säck potatis i soffan, helt slut efter denna helg, som har präglats av julrep i Kungsör, julbord med familjen Gavelin och viktigt möte med vår "agent" i Västerås. Så nu sitter jag här i soffan och degar, har tänt det andra ljuset i staken, som jag fått efter mamma, och nu tänker jag inte lyfta ett finger till idag.

I fredags kom jag i riktig julstämnig :-) Påbörjade min julklappsinhandling, efter att jag skjutsade min syster till Arlanda, så nu har jag faktiskt kommit en bit på vägen även om jag har några kvar att köpa såklart. Efter det åkte jag hem, satt på Spotify och min julmusik-playlist på högsta volym, satte mig ner och började med mitt julkortspyssel. Pyssel är det bästa jag vet, och jag är inte på något sätt kontaktbar när jag är inne i mitt pysselmood. Senare på eftermiddagen kom andra systra mi hem och sa "-oj, här är det julstämning minsann. Malin, du är så töntigt pysslig.", och sen började vi med julbaket. Det blev lussekatter, inte så snygga men ack så goda, och det är det viktigaste. Provade även att göra en saffranslängd med vit choklad som fyllning, den blev verkligen inte fin heller, men riktigt god :-) Och som om det inte vore nog, så hjälpte Matilda mig att tona håret som avslutning på den aktiva kvällen.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0