Helg på landet

Helt makalöst! nu har vi fått uppleva en helt ledig helg, fri från alla förpliktelser, och vi har fyllt den med bara sånt som vi har velat göra. Underbart! Måste nog köpa en ny kalender för 2012 för att kunna skriva in "helt ledig helg" igen ;-)

I lördagsförmiddag höll jag på och rotade i garaget och hittade två, lite större drakar, från jag vet inte när... blev överförtjust och sprang in till Lukas och bad honom komma  ut och flyga drake med mig. Det var barnsligt kul!

 

Men vi har ju inte bara roat oss med drakflygning den här helgen förstås, lite nytta har vi gjort också. Tog oss upp på taket båda två och tog bort all mossa som mest bara förstör, inte så rolig syssla kanske men nödvändig. Men efter den kraftansträngningen slängde jag mig tillsammans med min bok i solstolen, och där låg vi resten av eftermiddagen.

 

Idag fick vi besök av Lukas fina morföräldrar och med sig hade dom Lukas moster med familj. Superkul att få visa dom var vi bor nuförtiden.

Sicken tur att jag slängde ihop en bulldeg i morse. Bullarna kom väl till pass ;-)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0