Lite extra lyx så här på torsdagen

Tog mig i kragen och pallrade mig iväg till Gränby C för att få en liten välbehövd prommenad vid lunchtid. Skrev en inhandlingslista så att jag inte skulle glömma någonting. Tog en runda i lite klädbutiker innan mataffären, köpte en svart byxa och en vardaglig tunika. Man blir lite matt och äcklad av att se alla människor stressa med julklappsinköp. Jag har inte ens börjat.

Nu ska jag försöka mig på att göra en risotto igen. Förra gången blev det ingen angenäm smakupplevelse. Men idag hittade jag det här trevliga receptet som jag tänkte att jag skulle prova.

 

Sen är det snart dags att bege sig till julhysterin på jobbet. Yay! Kan se fram emot att få träffa Matilda när jag kommer hem i alla fall. Hon lär väl fortfarande sitta på bussen mellan Leksand och Uppsala får se när hon kommer fram. Tack SJ, NOT!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0